شنبه 17 خرداد 1404

شرح وظایف دفتر توسعه آموزش دانشکده

ماده 1. وظایف کلی و ارتباطات سازمانی

1- طراحی و تدوین ساختار سازمانی عملیاتی مورد نیاز براي تحقق شرح وظایف و پیشنهاد تعداد و مشخصات اعضاي هیات علمی همکار و کارشناسان به معاون آموزشی دانشکده

2- تعریف و راه اندازي واحدهاي عملیاتی مرتبط با شرح وظایف(مانند آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگو، ارزشیابی و سایر)

3- تدوین برنامه عملیاتی منطبق بر شرح وظایف مصوب و ارائه آن براي تصویب در شوراي آموزشی دانشکده به صورت سالانه

4- تدوین شیوه نامه تعامل، همکاري و ارتباطات دفتر با مرکز مهارتهاي بالینی دانشکده در صورت وجود

5- شرکت مسئول دفتر در جلسات شوراي آموزشی دانشکده با حق راي به عنوان عضو دائم

6- شرکت مسئول دفتر در جلسات شوراي پژوهشی دانشکده (به صورت ترجیحی)

7- ارائه گزارش عملکرد به معاونت آموزشی دانشکده به صورت دوره اي

8- ارائه گزارش عملکرد به مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه به صورت دوره اي

9- اجراي اقدامات خارج از شرح وظایف در صورت تصویب در شوراي دانشکده و عدم تداخل با شرح وظایف مصوب

ماده 2. وظایف اختصاصی در حیطه برنامه ریزي درسی:

1- همکاري با مرکز مطالعات در طراحی نظام مدیریت برنامه هاي درسی براي برنامه هاي در حال اجرا

2- تدوین شیوه نامه هاي مدیریت برنامه ریزي درسی و پایش و نظارت بر اجرا

3- همکاري براي ارتقاي کیفیت آموزش هاي ارائه شده در کلیه عرصه هاي آموزش

4- ارائه مشاوره و مشارکت در تدوین و بازنگري برنامه هاي درسی

5- نظارت بر به کارگیري شیوه نامه هاي استفاده از روش هاي یادگیري فعال در عرصه هاي آموزشی مرتبط

ماده 3. وظایف اختصاصی در حیطه توانمندسازي:

1- همکاري با مرکز مطالعات براي طراحی شیوه نامه اجراي برنامه توانمندسازي آموزشی شامل نیازسنجی، برنامه ریزي و اجراي دوره براي رده هاي مختلف اعضاي هیات علمی و مدرسین غیرهیات علمی

2- همکاري با مرکز مطالعات براي اجراي برنامه هاي توانمندسازي آموزشی براي رده هاي مختلف اعضاي هیات علمی و مدرسین غیرهیات علمی

3- ارائه مشاوره هاي آموزشی به اعضاي هیات علمی

4- انتشار رسانه هاي مرتبط با آموزش پزشکی

ماده 4. وظایف اختصاصی در حیطه سنجش و ارزیابی دانشجو:

1- تدوین و اجراي شیوه نامه اجرایی ارزیابی دانشجو

2- مشاوره و مشارکت در طراحی ابزارهاي ارزشیابی نوین مانند پورتفولیو و لاگ بوك

3- همکاري با مرکز مطالعات در نظارت و ارائه بازخورد بر پیاده سازي شیوه نامه اجرایی ارزیابی دانشجو

ماده 5. وظایف اختصاصی در حیطه ارزشیابی استاد:

1- اجراي نظام جامع ارزشیابی استاد

2- نظارت و پیگیري تاثیر اجراي ارزشیابی استاد بر ارتقاي عملکرد آموزشی

ماده 6. وظایف اختصاصی در حیطه ارزشیابی برنامه:

1- همکاري در طراحی نظام جامع ارزشیابی برنامه هاي آموزشی

2- ارائه مشاوره در زمینه ارزشیابی برنامه هاي آموزشی، چگونگی اجرا و نظارت بر اجراي آن

3- همکاري و مشاوره در اجراي اعتباربخشی

ماده 7. وظایف اختصاصی در حیطه پژوهش در آموزش، دانش پژوهی و طرح هاي نوآورانه آموزشی:

1- همکاري با مرکز مطالعات در تدوین شیوه نامه براي طرح هاي توسعه اي، فعالیت هاي نوآورانه آموزشی، دانش پژوهی آموزشی و پژوهش در آموزش

2- همکاري با مرکز مطالعات در بسترسازي براي شرکت اعضاي هیات علمی در جشنواره شهید مطهري دانشگاهی و کشوري

ماده 8. وظایف اختصاصی در حیطه آموزش هاي مبتنی بر جامعه و پاسخگو:

1- همکاري در استقرار و توسعه برنامه هاي آموزشی مبتنی بر جامعه و پاسخگو

2- توانمندسازي اعضاي هیات علمی و دانشجویان در زمینه آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگو

3- همکاري با مرکز مطالعات در طراحی و اجراي نظام ارزشیابی و پایش آموزش هاي مبتنی بر جامعه و پاسخگو

ماده 9. وظایف اختصاصی در حیطه فعالیتهاي دانشجویی:

1- راه اندازي، حمایت و نظارت بر کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشکده

2-  همکاري با مرکز مطالعات در توانمندسازي آموزشی اعضاي کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشکده

3- همکاري و تسهیل فعالیت هاي دفتر استعداد درخشان