شرح وظایف دفتر توسعه آموزش دانشکده
ماده 1. وظایف کلی و ارتباطات سازمانی
1- طراحی و تدوین ساختار سازمانی عملیاتی مورد نیاز براي تحقق شرح وظایف و پیشنهاد تعداد و مشخصات اعضاي هیات علمی همکار و کارشناسان به معاون آموزشی دانشکده
2- تعریف و راه اندازي واحدهاي عملیاتی مرتبط با شرح وظایف(مانند آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگو، ارزشیابی و سایر)
3- تدوین برنامه عملیاتی منطبق بر شرح وظایف مصوب و ارائه آن براي تصویب در شوراي آموزشی دانشکده به صورت سالانه
4- تدوین شیوه نامه تعامل، همکاري و ارتباطات دفتر با مرکز مهارتهاي بالینی دانشکده در صورت وجود
5- شرکت مسئول دفتر در جلسات شوراي آموزشی دانشکده با حق راي به عنوان عضو دائم
6- شرکت مسئول دفتر در جلسات شوراي پژوهشی دانشکده (به صورت ترجیحی)
7- ارائه گزارش عملکرد به معاونت آموزشی دانشکده به صورت دوره اي
8- ارائه گزارش عملکرد به مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه به صورت دوره اي
9- اجراي اقدامات خارج از شرح وظایف در صورت تصویب در شوراي دانشکده و عدم تداخل با شرح وظایف مصوب
ماده 2. وظایف اختصاصی در حیطه برنامه ریزي درسی:
1- همکاري با مرکز مطالعات در طراحی نظام مدیریت برنامه هاي درسی براي برنامه هاي در حال اجرا
2- تدوین شیوه نامه هاي مدیریت برنامه ریزي درسی و پایش و نظارت بر اجرا
3- همکاري براي ارتقاي کیفیت آموزش هاي ارائه شده در کلیه عرصه هاي آموزش
4- ارائه مشاوره و مشارکت در تدوین و بازنگري برنامه هاي درسی
5- نظارت بر به کارگیري شیوه نامه هاي استفاده از روش هاي یادگیري فعال در عرصه هاي آموزشی مرتبط
ماده 3. وظایف اختصاصی در حیطه توانمندسازي:
1- همکاري با مرکز مطالعات براي طراحی شیوه نامه اجراي برنامه توانمندسازي آموزشی شامل نیازسنجی، برنامه ریزي و اجراي دوره براي رده هاي مختلف اعضاي هیات علمی و مدرسین غیرهیات علمی
2- همکاري با مرکز مطالعات براي اجراي برنامه هاي توانمندسازي آموزشی براي رده هاي مختلف اعضاي هیات علمی و مدرسین غیرهیات علمی
3- ارائه مشاوره هاي آموزشی به اعضاي هیات علمی
4- انتشار رسانه هاي مرتبط با آموزش پزشکی
ماده 4. وظایف اختصاصی در حیطه سنجش و ارزیابی دانشجو:
1- تدوین و اجراي شیوه نامه اجرایی ارزیابی دانشجو
2- مشاوره و مشارکت در طراحی ابزارهاي ارزشیابی نوین مانند پورتفولیو و لاگ بوك
3- همکاري با مرکز مطالعات در نظارت و ارائه بازخورد بر پیاده سازي شیوه نامه اجرایی ارزیابی دانشجو
ماده 5. وظایف اختصاصی در حیطه ارزشیابی استاد:
1- اجراي نظام جامع ارزشیابی استاد
2- نظارت و پیگیري تاثیر اجراي ارزشیابی استاد بر ارتقاي عملکرد آموزشی
ماده 6. وظایف اختصاصی در حیطه ارزشیابی برنامه:
1- همکاري در طراحی نظام جامع ارزشیابی برنامه هاي آموزشی
2- ارائه مشاوره در زمینه ارزشیابی برنامه هاي آموزشی، چگونگی اجرا و نظارت بر اجراي آن
3- همکاري و مشاوره در اجراي اعتباربخشی
ماده 7. وظایف اختصاصی در حیطه پژوهش در آموزش، دانش پژوهی و طرح هاي نوآورانه آموزشی:
1- همکاري با مرکز مطالعات در تدوین شیوه نامه براي طرح هاي توسعه اي، فعالیت هاي نوآورانه آموزشی، دانش پژوهی آموزشی و پژوهش در آموزش
2- همکاري با مرکز مطالعات در بسترسازي براي شرکت اعضاي هیات علمی در جشنواره شهید مطهري دانشگاهی و کشوري
ماده 8. وظایف اختصاصی در حیطه آموزش هاي مبتنی بر جامعه و پاسخگو:
1- همکاري در استقرار و توسعه برنامه هاي آموزشی مبتنی بر جامعه و پاسخگو
2- توانمندسازي اعضاي هیات علمی و دانشجویان در زمینه آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگو
3- همکاري با مرکز مطالعات در طراحی و اجراي نظام ارزشیابی و پایش آموزش هاي مبتنی بر جامعه و پاسخگو
ماده 9. وظایف اختصاصی در حیطه فعالیتهاي دانشجویی:
1- راه اندازي، حمایت و نظارت بر کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشکده
2- همکاري با مرکز مطالعات در توانمندسازي آموزشی اعضاي کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشکده
3- همکاري و تسهیل فعالیت هاي دفتر استعداد درخشان